Anunț concurs Economist

Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației (INFLPR), cu sediul in Magurele, str. Atomistilor 409, jud.Ilfov, organizează concurs pentru ocuparea unui post de economist, cu normă de lucru 8 ore pe zi/40 ore/săptămână, contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu pregătire de specialitate în domeniul economic.

Condiții de participare:
- să aibă studii superioare în domeniul ştiinţelor economice ;
- să dețină experiență profesională de minim 3 ani in funcția de economist;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să aibă o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează;
- să nu aibă antecedente penale, dovada făcându-se pe bază de certificat de cazier judiciar;
- să aibă abilităţi foarte bune de comunicare şi de relaţionare;
- să fie ordonat, eficient şi foarte bine organizat;
- să aibă cunoştinţe solide în domeniul legislatiei muncii;
- să cunoască cadrul de organizare şi funcţionare al organizatiilor de cercetare-dezvoltare;
- să posede abilităţi în domeniul utilizării Microsoft Office (Word, Excel, soft contabilitate, Internet Explorer).
- să nu fi fost revocat/ă dintr-o funcție ocupată anterior, ca urmare a neîndeplinirii atribuțiilor ce îi revin conform legislației în vigoare;
- să nu fie este administrator sau asociat al unei societăți cu care INFLPR se află în relații comerciale directe, nici candidatul, nici soțul/ soția candidatului, dovada făcându-se prin declarație pe propria răspundere;
- să aibă cetățenie română;
- să cunoască limba română, scris și vorbit;
- să aibă vârstă minimă reglementată de prevederile legale;

Atribuții și responsabilităţi generale:
- Întocmește documentatia economică pentru contractele de cercetare- dezvoltare/ contractele economice pentru contractare, derulare si raportarea acestora;
- Întocmește pontajul lunar pe proiectele de cercetare- dezvoltare aferent grupurilor de cercetare dezvoltare din aria sa de activitate;
- Calculează sumele aferente actelor adiționale la CIM, respectând încadrarea tarifelor orare în plafoanele impuse de Autoritatea Contractantă, pe baza proceselor verbale de distribuire a sarcinilor și a manoperei aferente proiectelor;
- Întocmeste tabelele pentru actele adiționale și le predă Serviciului Resurse Umane- Salarizare pentru întocmirea actelor adiționale la CIM;
- Întocmește referate de necesitate cu acordul șefului de secție/ laborator/ centru, pe baza informațiilor primite de solicitanți ( denumire produs, cantitate, preț unitar, cod CPV)
- Întocmește devizele și listele de personal conform cerințelor din pachetele de informații ale proiectelor de cercetare;
- Verifică încadrarea corectă a produselor/ serviciilor pe categorii de cheltuieli conform devizelor antecalcul ale proiectelor de cercetare și a contractelor economice;
- Avizează referatele de necesitate;
- Verifică permanent inregistrarile cheltuielilor de materialor, obiectele de inventar, mijloace fixe, servicii executate de terti, deplasări, regie și manoperă pe proiectele din aria sa de activitate;
- Răspunde de evidența veniturilor și cheltuielilor pe proiectele de cercetare și a contractelor economice;
- Întocmeste documentația de raportare specifică fiecărui proiect;
- Ordonează și păstrează dosarele cu documentele justificative ale contractelor;
- Răspunde și pune la dispoziția Autorității Contractante documentele solicitate prin eșantionul de verificare a cheltuielilor pe proiect;
- Verifică corectitudinea deconturilor de deplasare și documentele justificative ale acestora;
- Relationează și colaborează în permanență cu directorul de proiect,membrii echipelor de cercetare, șeful de secție/laborator/centru precum și cu celelate servicii/compartimente funcționale ale institutului.
- Urmăreste și cunoaste Pachetele de informații/ Ghidul solicitantului pentru programele de cercetare existente;
Cunoaște și aplică Procedurile operaționale – INFLPR, din aria sa de activitate.

Dosarele candidaților trebuie să conțină următoarele documente:
a) „Cerere tip înscriere la concurs” (pusă la dispoziție de Serviciul Resurse Umane Salarizare sau care poate fi descărcată de pe site-ul INFLPR);
b) copia actului de identitate, sau orice alt document care atestă identitatea candidatului;
c) copia certificatului de naștere;
d) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau calificări conform cerințelor postului, precum diplomă de bacalaureat sau echivalentă, licență ori echivalentă, alte diplome însoțite de foaia matricolă, orice alte documente care pot demonstra perfecționarea profesională în domeniul pentru care este deschis postul.
f) copie a cărții de muncă, sau extras din Registrul general de evidență a salariaților, sau adeverințe care sa ateste vechimea în specialitatea postului.
g) curriculum vitae semnat și datat;
h) adeverință medicală – apt;
i) cazier judiciar;

Actele prevăzute la lit. b)-f) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către SRUS.

Bibliografie:
- Legea nr. 82 / 1991, Legea Contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
- H.G nr. 1188/2022 privind aprobarea Planului national de cercetare, dezvoltare si inovare 2022-2024 PNCDI IV;
- Anexă 2 la HG nr. 1188/2022 privind aprobarea Planului Naţional de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2022-2027 (PNCDI IV) privind limita maximă a veniturilor realizate de către o persoană pentru participarea la unul sau mai multe proiecte;
- H.G. nr.1405/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evaluarea, contractarea, finantarea si monitorizarea programelor-nucleu de cercetare dezvoltare
- H.G. nr. 134 / 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de stat;
- H.G nr.751/2017 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 327/2003 privind plafoanele pe baza cărora se calculează costurile salariale directe la contractele de finanțare încheiate din fonduri bugetare
- H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului;
- H.G 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare
- HG nr. 1310 / 1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei;
- HG nr. 1581/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei - INFLPR Bucureşti;

Tematică:

  • Cheltuieli eligibile in cadrul proiectelor de cercetare dezvoltare
  • Decontarea cheltuielilor cu salariile in cadrul proiectelor de cercetare dezvoltare
  • Tarifare orare acceptate in cadrul proiectelor de cercetare dezvoltare, programului Nucleu, Iosin.
  • Decontarea cheltuielilor de deplasari interne si externe
  • Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor
  • Decontarea cheltuielilor generale de administratie.Alte mențiuni referitoare la organizarea concursului sau la condițiile de participare

Locul desfășurării concursului la sediul INFLPR din str. Atomiștilor nr. 409, Orașul Măgurele, jud. Ilfov.
Dosarele se depun la Serviciul Resurse Umane din str. Atomiștilor nr. 409, Orașul Măgurele, jud. Ilfov, până la data de: 24.07.2025

Data concursului se va anunta ulterior.

Regulamentul de concurs „REGULAMENT DE CONCURS pentru ocuparea funcțiilor în domenii auxiliare cercetării în cadrul inflpr” se regăsește pe site-ul www.inflpr.ro jobs-regulamente, https://www.inflpr.ro/ro/system/files/regulament_concurs_functiiauxiliar... .

Pentru informații suplimentare, vă rugăm să vă adresați Serviciului Resurse Umane Salarizare, telefon: 021-4574550 int. 2852/2802.